Kur’an Kursu-Okul İşbirliği Eğitimi

Gazikent Kur'an Kursu

Kur’an Kursu-Okul İşbirliği Eğitimi

Kur’an Kursu-Okul İşbirliğine Dayalı Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Programı”, Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz ile Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü arasında imzalanan ve hafızlık eğitiminde iş birliğini amaçlayan protokol çerçevesinde hazırlanmıştır.

Program, örgün eğitime devam etmekle birlikte, MEB’in ilgili mevzuatı çerçevesinde kayıt dondurma hakkından yararlanarak ya da kayıt dondurmaksızın hafızlık yapmak isteyen öğrencilerin, belirlenen süreyi etkin, verimli ve sistemli bir şekilde kullanmaları ve böylece programda belirlenen kazanımlar çerçevesinde hafız olmalarını hedeflemektedir.

Programda temel öğrenme alanı olan Kur’an-ı Kerim dersi yanında Dini Bilgiler ile Sosyal Etkinlik ve Rehberlik derslerine yer verilmiştir. Ayrıca hafızlığın lafız-mânâ bütünlüğü içerisinde sürdürülmesine katkı sağlamak, Kur’an’ın zengin anlam dünyası ve temel mesajları hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmak, öğrencilerin Kur’an’ı okuma ve ezberlemenin yanı sıra Kur’an’la bağ kurabilme, ahlakî sorumluluklarının bilincinde bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmak üzere, programın kaynak bölümü her sayfadan bir ayetin ve açıklamalarının yer aldığı “Hâfız: Lafzın Hâmili Mânânın Âmili” isimli çalışmayla desteklenmiştir.

PROGRAMIN GENEL AMAÇLARI

  1. Hafızlık eğitiminin ortaokul düzeyinde yapılması,
  2. Hafızlık eğitimini erken kolay ve kalıcı hâle getiren erken yaş avantajından yararlanılması,
  3. Öğrencilerin hafızlık eğitimi için ilgi, istidat ve kabiliyeti olanlar arasından seçilmesi,
  4. Hafızlığa 5. sınıfta başlanması, 6. sınıflarda tamamlanması, 7. ve 8. sınıflarda pekiştirilmesi,
  5. Öğrencilerin
  6. , okul ortamından, aileden ve sosyal çevreden uzak kalmadan örgün eğitimden azami düzeyde yararlanarak hafızlık eğitimi alması,
  7. Millî, mânevî, ahlâkî, kültürel ve insânî değerlerin içselleşetirilmesinde Kur’an ayetlerinin anlamından ve hafızlık eğitiminin kazanımlarından yararlanılması,
  8. Öğrencilerin, ortaokul düzeyinde din eğitim ve öğretimi ile ilgili temel becerileri edinmeleri ve Kur’an’ın ana konuları hakkında bilgi sahibi olması,
  9. Hafızlık eğitimi sürecinde çeşitli sosyal-kültürel etkinliklerle öğrencilerin kişisel becerilerinin ve sosyal yeteneklerinin geliştirilmesi,
  10. Öğrencilerin hafızlık eğitimi vesilesiyle kazandıkları çalışma disiplini, zaman yönetimi gibi becerilerinin geliştirilmesi ve pekiştirilmesi,
  11. Hafızlık eğitimi için ayrılan bir yıllık sürenin daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması,
  12. Öğrencilerin bir üst öğrenime akademik açıdan hazırlanması ve hazırbulunuşluklarında bir mahrumiyet yaşanmaması,
  13. Akademik öğrenme açısından velilerin beklentilerinin karşılanması, hedeflenmektedir.