Bu eğitim programının genel amacı, kırâat ilmi, vücûhatı ve kırâat-anlam ilişkisi konusunda donanımlı “kurrâlar” yetiştirmek ve bunlar aracılığıyla daha etkin ve nitelikli bir din hizmeti sunmaktır.
PROGRAMIN GENEL AMAÇLARI
Öğrenme-öğretme sürecinde, bu öğretim programının kırâat eksenli bir program
olduğu göz önünde bulundurulmalı ve öğretim programıyla hedeflenen temel bilgi ve
becerilerin elde edilmesine çalışılmalıdır.
Öğrenme-öğretme sürecinde kursiyerlerin ferdi yetenekleri ve ihtiyaçlarının farklı
olabileceği göz önünde bulundurulmalıdır.
Kursiyerlerin derse aktif bir şekilde katılımını sağlayacak etkinlikler düzenlenmelidir.
Kursiyerlerin derse hazırlıklı olarak gelmeleri teşvik edilmeli, ilgili bölümlerin dersten
önce hazırlanması sağlanmalıdır.
Yapılan eğitim etkinliklerinde kısa sürede olabildiğince en fazla verimin elde edilmesi
hedeflenmelidir.
Kırâat ve dîni mûsikî eğitiminin yeteneğe bağlı bir yanının da bulunduğu göz ardı
edilmemelidir. Kursiyerlerin zaman içerisindeki gelişimleri dikkate alınmalı, öğretim
hedefleri ve beklentiler bireysel farklılıklar da hesaba katılarak gerçekçi bir şekilde
belirlenmelidir.
Yanlış telaffuzların ve hatalı okumaların önüne geçebilmek amacıyla doğru bir şekilde
okuma çalışmalarına öncelik verilmelidir. Kursiyerlerin yanlış ve hatalı okumaları
varsa tespit edilerek, bu okuyuş şekilleri kursiyerlere fark ettirilmelidir.
Kursiyerlere ilgili dersleri öğretme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi desteği
sağlanmalıdır.
Öğretimde çeşitli görsel-işitsel araç-gereç, şekil, şema, kavram haritası vb.
materyallerden yararlanılmalıdır.
Öğrenme ortamı, kursiyerlerin özellikleri de dikkate alınarak hazırlanmalı, kalabalık
sınıflar oluşturmaktan kaçınılmalıdır.
Kursiyerler, öğrenmelerindeki eksiklik ve yanlışlıklar çeşitli zamanlarda (süreç ve
ürün) ölçülerek, ölçme kriterleri hakkında bilgilendirilmelidir.
Değerlendirme ve başarı kriterleri, önceden belirlenerek ona göre bir değerlendirme
yapılmalıdır.
PROGRAMIN GENEL KAZANIMLARI
Kur’an-ı Kerim ve kırâat tarihini bilir.
Kur’an-ı Kerim’i tashih-i hurûfa riayet ederek okur.
Kırâat imam ve râvîlerinin hayatlarını bilir.
Kur’an-ı Kerim’i okuyuş adabını bilir.
Aşere usûlü ve ıstılahlarını bilir.
Kur’an-ı Kerim’in imlâsını bilir ve uygular
Vücûhât çıkarmayı ve uygulamayı öğrenir.
Kırâat ve rivâyet farklılıklarını bilir.
İstanbul ile Mısır tariki arasındaki farklılıkları bilir.
Senetleri bakımından kırâat çeşitlerini bilir.
Aşere kırâatını uygular.
Dînî mûsikî formlarını ve temel makamlarını icra eder.
Kırâat farklılıklarının diğer ilimlerle ilişkisini açıklar.
Kırâat farklılıklarına göre Kur’an-ı Kerim’i okur.
Farklı vecihlere göre okuduğu ayetlerin anlamlarını bilir.
Aşere kırâat vecihlerinin hüccetini açıklar.
Kur’an-ı Kerim meâlini bilir.
Kur’an-ı Kerim okumada bir tavır (okuyuş) geliştirir.